All-round specialist, intuïtieve strateeg, praktische manager, denkende doener, leergierige adviseur, werkende moeder: zo blijf ik ‘in sync’.
Ik ben Aletta van Stee, de zelfstandig ondernemer achter inSync Communicatie. Na de afronding van mijn studie Engelse taal- en letterkunde ging ik in 1996 aan de slag op de financiële afdeling van een beursgenoteerde multinational. De onderliggende berekeningen liet ik graag aan de financieel specialisten over, maar de communicatie over de cijfers boeide mij direct. Al snel was ik betrokken bij het vervaardigen van het jaarverslag en in de jaren erna breidden mijn werkzaamheden op het gebied van corporate communicatie zich verder uit tot (interim) VP Corporate Communication. In die jaren ben ik gepokt en gemazeld in het pragmatisch leiden van een kleine communicatie-afdeling en het managen van in- en externe communicatie over strategische heroriëntatieprocessen en grootschalige reorganisaties.
Zelfstandig professional
In 2010 besloot ik zzp-er te worden. Ik wilde mijn eigen koers varen en zocht een nieuwe balans tussen zakelijk en privé. Sindsdien zet ik mijn kennis, ervaring én intuïtie in door advies en ondersteuning te bieden bij complexe communicatieprojecten en -vraagstukken. Het zakelijke, vaak hectische en seizoensgebonden werk aan jaarverslagen wissel ik graag af met meer intuïtieve en creatieve opdrachten, zoals visie- en profileringstrajecten, schrijf- en redactiewerk en workshops. Ook die behoefte aan afwisseling is typisch InSync.
Betekenisvolle communicatie
In al mijn werkzaamheden staat helder en betekenisvol communiceren centraal. Ik probeer containerbegrippen inhoud te geven. Door goed te luisteren, de juiste vragen te stellen en te herformuleren tot we de essentie te pakken hebben.
Over InSync
InSync staat voor balans, een kernbegrip in mijn leven. Al van jongs af aan is het een belangrijke leidraad in de keuzes die ik zowel in mijn persoonlijke als mijn zakelijke leven maak.
InSync gaat ook over de essentie van betekenisvolle communicatie: de afstemming tussen identiteit (de bijzondere meerwaarde van de onderneming) en strategie (de vertaling van deze meerwaarde in meer waarde), tussen woorden (wat je zegt te willen betekenen) en daden (hoe je deze betekenis invulling geeft).
Het beoogde resultaat is een win-win-situatie, een duurzame relatie gebaseerd op wederzijdse betekenis, begrip en meerwaarde tussen de onderneming en haar belanghebbenden.
Een compleet profiel en referenties kunt u vinden op mijn persoonlijke LinkedIn pagina.